فروش سرور HPE

چندین شرکت هستند که بسیار پر قدرت در زمینه فروش سرور HPE و تجهیزات شبکه در ایران فعالیت میکنند. شرکت داده پردازی آریا ، ساپرا صنعت ، رسام سرور و فاوا افزار از جمله شرکت های عالی ایران در این زمینه هستند.

شرکتهای فروش تجهیزات شبکه HPE در ایران به قدری زیاد شده است که همه خریداران را گمراه کرده است، زیرا یکسری شرکت واسطه این بین تشکیل شده است و با رابطه هایی که دارند توانسته اند فروش بالایی در این زمینه داشته باشند.

فعالیتهای زیاد شرکتهای واسطه باعث بالا بردن قیمت سرور HPE در کشور شده و همین امر باعث شد تا شرکت داده پردازی آریا که نماینده اصلی فروش سرور HPE در ایران میباشد یکسری شفاف سازی هایی در مورد مشخصات سرور اچ پی ای در این مطلب انجام دهد.

 

سرور چیست؟

سرور به معنای سرویس دهنده است که از کلمه سرو Serve یعنی خدمت کردن، تشکیل شده است. اگر بصورت خیلی عامیانه بخواهیم سرور را شرح دهیم اینطور گفته میشود: سرور کامپیوتری پر قدرت است که بصورت شبانه روزی باید روشن باشد و خدمات رسانی بر اساس خواسته های شما را پاسخ و انجام دهد.

مشخصات سرور HPE

شرکت HPE به‌عنوان یکی از برترین شرکت‌ها در زمینه تجهیزات دیتاسنتر در دنیا شناخته می‌شود. این شرکت طیف گسترده‌ای از محصولات و خدمات را در حوزه سخت‌افزار و نرم‌افزار ارائه می‌دهد که مهم‌ترین و شاخص‌ترین آن‌ها سرورهای HPE است. HPE با طراحی و تولید سرورهای کامپیوتری در دسته‌بندی‌های مختلف با سطح کارایی متفاوت برای کاربران این امکان را فراهم ساخته که بسته به نیاز خود بهترین و کارآمدترین سیستم مورد نظر خود را از نظر تکنولوژی و قیمت تهیه و نیازهای تحت شبکه خود را برآورده سازید.

شرکت HPE چهار دسته بندی کاملا حرفه ای برای سرورهای خود ایجاد کرده است که با هم به آنها میپردازیم.

HPE Proliant DL Servers

HPE Proliant ML Servers

HPE Proliant BL Servers

HPE Proliant Micro Servers

این چهار سری بر اساس ویژگی های سخت افزاری و پیکربندی های مختلف برای انواع کارایی ها تشکیل شده است.

HPE Proliant DL Servers : سرور اچ ‌پی ای سری DL از سرورهای مهم‌ و پرفروشی‌ است که در ایران به‌کار می‌رود. این نوع سرور HPE به‌صورت رک ‌مونت استفاده می‌شود. دسته‌بندی این سری از قرار زیر است:

HPE DL X0

HPE DL100

HPE DL300

HPE DL500

HPE Proliant ML Servers : منعطف‌ترین سرور اچ ‌پی ای سری ML است که قابلیت ارتقای بسیار مناسبی دارد. یکی از گزینه‌های مناسب برای اداره‌ها و شرکت‌های کوچک و متوسطِ چندشعبه‌ای استفاده از این سری است. راه‌اندازی و نصب سرورهای سری ML اچ ‌پی ای به رک شبکه نیازی ندارد و به‌صورت سرور Tower یا در اصطلاح ایستاده قرار می‌گیرند. دسته‌بندی این سری از قرار زیر است:

HPE ML X0

HPE ML100

HPE ML300

HPE ML500

 

 

راه های شناسایی نماینده اصلی شرکت HPE در ایران

از آنجایی که میدانید شرکت HPE یکی از شرکت های بزرگ کشور امریکا است و ایران هم در تحریم قرار دارد، پس اصولا هیچ نماینده ای در ایران نمیتواند خود را بعنوان نمایندگی اصلی شرکت اچ پی ای معرفی کند. این موضوع برای تمامی محصولات شرکت صدق میکند، یعنی پرینتر HP ، اسکنر HP ، لپ تاپ HP ، سرور HP ، ذخیره ساز HPE و ...

با این حال باید دنبال فروشنده ای گشت که سرور را خودش از کشور های همسایه وارد کرده باشه و به اصطلاح دست اول باشه و هیچ واسطه ای قبل و بعدش نباشه. این فروشنده میشه یک نماینده معتبر که قیمت ها و اصل بودن محصولاتش تضمین شده است.

حالا راه شناخت وارد اصلی شرکت HPE در ایران به چند روش میباشد:

اول از همه باید از فروشنده درخواست کنید تا قیمت قطعات ارائه شده در فاکتور را برای شما بفرستد، اکثر شرکت های واسطه این کار را انجام نمیدهند ، یعنی شرکت مادر هیچ وقت به شرکت واسطه قیمت ریز قطعات رو نمیده و شاید در ماه یک الی دوبار این کار رو انجام بدن.

راه دوم فرق واسطه با شرکت مادر از اینجا مشخص میشه که برای قیمت دادن سرور اچ پی ای فروشنده کمی وقت بخواهد و شما را چند ساعتی منتظر نگه داره، یعنی در این فاصله داره از شرکت مادر قیمت سرور درخواستی رو میگیره و برای اعلام کردن به شما ، از خریدار وقت میخواهد.

شرکت عصر ارتباط داده پردازی آریا www.dpa.ir با اعتبار سنجی که از خود نشان داده ، یکی از شرکت هایی است که هم قیمت رو زود اعلام میکنه و هم در صورت نیاز قیمت ریز قطعات رو اعلام میکند به خریدار و با این حساب یکی از شرکت های مادر در زمینه فروش سرور HPE در ایران میباشد.

راه بعدی برای شناخت نماینده بدون واسطه این است که از آنها درخواست کنید تا یک جلسه حضوری برای مشاوره در مورد خرید سرور HPE با آنها داشته باشد، قیمت یک سرور HPE در سال 1401 با کمترین کانفیک حدودا 80 الی 100 میلیون تومان میشود و این پول کمی نیست و حق دارید برای مشاوره خرید، در شرکت حضور پیدا کنید. وقتی بدون ممانعت وارد شرکت شدید از بزرگی و انبار داشتن بزرگ و شلوغی پرسنل متوجه سطح شرکت میشوید.

شرکت مادر و بدون واسطه حتما یک انبار بزرگ از محصولات HPE را دارد و این یک امر بزرگ میباشد برای پیدا کرده واردکننده اصلی سرور .

همین چند دلیل کافیست تا شما بتوانید یک خرید ایمن و با اعتماد داشته باشید و سطح دانایی خود رو بالا ببرید. در ضمن این رو باید بگم که تمامی محصولات شرکت HPE از وارد کننده های اصلی مثل داده پردازی آریا دارای یکسال گارانتی بی قید و شرط تعویض قطعه میباشد و این هم امر مهمی است در خرید با اعتماد بالا.

این مطلب توسط محمد بوجار جهت راهنمایی برای فروش سرور HP اورجینال و اصلی در دسترس عموم قرار گرفته است.